Iratkozzon fel hírlevelünkre!

A feliratkozó e-mail cím
Tudástár
Ismerje meg a változásmenedzsment fogalmát, és készüljön fel az újraindulásra! 
Bővítse ismereteit letölthető turisztikai szakkönyvek, szakmai tanulmányok és elemzések segítségével.


FIGYELEM! A Szakkönyvek menüpont alatt található kiadványokat a MERSZ digitális könyvtárában olvashatja el. Amennyiben még nem regisztrált, regisztráljon most, és böngésszen kedvére bármikor a turisztikai szakkönyvek legnagyobb tárházában ingyenesen! Regisztrált tagjainkat a szakkönyvek mellett található TOVÁBB gombra kattintást követően átirányítjuk a mersz.hu oldalra, ahol az OLVASÁS gombra kattintva a Lépjen be linken keresztül az Új Turizmus oldalához tartozó e-mail címének és jelszavának megadásával szakkönyveinkhez ingyenes hozzáférést biztosítunk.

HNT Statisztikák

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának weboldalán aktuális statisztikákat és adatokat talál a bor termeléssel összefüggő termőterületekről, termésmennyiségről, borfogyasztásról. Az oldalon szintén olvashat import-export statisztikákat, amelyek a KSH adatai alapján készültek.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
30perc

Adatvezérelt marketing a turizmusban

A turisztikai ágazatban bekövetkezett válság kezelése, és nemzetközi piaci pozíciónk megerősítése egyaránt megköveteli az adatvezérelt döntéshozatalt, mind az ágazatirányítás szintjén, mind az ágazatban működő egyes vállalkozások esetében. A NIBADA Analytics munkatársainak második írása bemutatja az adatvezérelt vállalatvezetési szemléletmód lényegét, és megismerteti az olvasót az adatvezérelt marketing lépéseivel is. Kiemelten foglalkoznak benne a marketing akciók sikerének mérésével, a cikk végén pedig segítséget adnak az online térben használatos idegen eredetű kifejezések megértéséhez is.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
20perc

Felgyorsult digitalizáció a vendéglátóiparban

A koronavírus-járvány katasztrofális gazdasági hatásai ellenére van egy terület, ahol óriási lendületet vett a fejlődés, ez a digitalizáció. A vendéglátóiparban is – köszönhetően a járvány által kikényszerített érintésmentes vendéglátásnak – felgyorsulhat a digitális átalakulás folyamata. A Nibada Analytics írása a QR-kód alapú érintésmentes vendéglátás előnyeit járja körbe. Már a hazai piacon is több szolgáltató kínál különböző felhő alapú szolgáltatási csomagokat, amelyek napi díja már egy kávé áráért is elérhető.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
20perc

A járványtól a mobilalkalmazásig – Avagy hogyan tud egy technológia a védekezésben a munkahelyek segítségére lenni

Hogyan készítsd fel cégedet és alkalmazottaidat az „új normálisra”? Erre a kérdésre keresi a választ a Scolvo és az Interim.hu által szervezett online beszélgetés, öt szakértő részvételével. A cégek többségét teljesen váratlanul érte a járvány és a vele szükségessé váló járványkezelés: a home office bevezetése, a munkatársak egészségi állapotának mindennapos felmérése, a munkafolyamatok járványbiztossá tétele, a különböző egyéni helyzetek differenciált kezelése. A megszólaltatott szakemberek segítséget nyújtanak a hatékony és biztonságos járványkezelés megvalósításához.
  • Változásmenedzsment
Olvasás ideje
50perc

Toborzás, álláskeresés pandémia után - fókusz a kompetenciákon

A Covid válság számtalan lehetőséget adott számunkra új kompetenciák fejlesztésére, új tapasztalatok és tudás megszerzésére. A túléléshez nélkülözhetetlenné vált az alkalmazkodóképesség, a kreativitás, az összefüggések felfedezése. Saját magunk és mások érzelmeinek érzékelése, kezelése és pozitív befolyásolása mindennapunk részévé vált. Ezeket mind együtt kellett beilleszteni a szakmai tevékenységünkbe is. Az így elsajátított kompetenciák nagyban hozzájárulhatnak egy új, kompetencia alapú önéletrajz elkészítéséhez vagy sikeres álláspályázathoz is. A Nibada Analytics írása betekintést ad az újra nyitás fényében előtérbe kerülő kompetenciák, valamint a kompetencia fókuszú álláskeresés folyamatába.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
15perc

BFTK Statisztikák, Elemzések, Tanulmányok

A Budapesti Fesztivál-és Turisztikai Központ statisztikai elemzésekkel foglalkozó oldalán nyomon kísérheti a turizmus volumenének alakulását Budapesten, a KSH jelentések tükrében. Az adatok alapján találunk itt trendelemzéseket és konferenciákon elhangzott prezentációkat is.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
30perc

Desztinációk veszélyben - a turizmus "láthatatlan" költségei

A The Travel Foundation és a Cornell Egyetem közreműködésében, tavaly megjelent tanulmány aktuálisabb, mint valaha. A turizmus "láthatatlan" költségeiről szóló elemzés érthetően taglalja a turizmus és turisztikai szektor megannyi "láthatatlan terhét", amelyekbe sokszor bele sem gondolunk. Ilyenek például az infrastrukturális fejlesztések, szemét megfelelő kezelése, biodiverzitás fenntartása. Az angol nyelvű tanulmány az overtourism-mal kapcsolatos aggályok mellett, felszólítja a desztinációkat a felelősebb gondolkodásra is.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
20perc

Új idők, új kihívások a turizmusmarketing számára

A világjárvány által előidézett, megváltozott helyzetben minden eddiginél fontosabb a jól megtervezett marketingstratégia. Az elemzés azt vizsgálja, hogyan optimalizálható a marketing hatékonysága valamint a ráfordítás: kiket célozzunk meg, mely csatornákon keresztül, milyen ajánlatokkal. Ehhez elengedhetetlen a lehető legtöbb releváns információt nyújtó mérési stratégia, mely több szempontból elemzi a hirdetések hatékonyságát.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
25perc

Mire tanít a kultúraszemlélet válság idején?

A megfelelő szervezeti kultúra kérdése mindig jelen van egy cég életében, ám a járványhelyzet miatt bekövetkezett társadalmi és gazdasági változások még hangsúlyosabbá tették. Minden szervezetnek van kultúrája, ennek megismerése ad választ arra miért viselkedünk úgy, ahogy, mit történik az adott egységen belül és miért. Ez az ismeret a stratégia sikeres végrehajtásához, a jövő tervezéséhez, a szervezeti változásokhoz kapcsolódó döntésekhez egyaránt rengeteg segítséget ad. A változás nem csak a közösségek, társadalmak mindennapi életét és kapcsolatait érinti, hanem a (közösségekhez kapcsolódó, társadalmakba ágyazott) cégekét, vállalkozásokét is. Ahhoz, hogy a vezetők megértsék és képesek legyenek kézben tartani, alakítani a jelenleg zajló folyamatokat, elengedhetetlen a kultúraszemlélet kialakítása.
  • Változásmenedzsment
Olvasás ideje
25perc

Fenntarthatóbb és rugalmasabb turisztikai modellek

A Covid-19 vírusjárvány kivételes és egyszeri lehetőséget is nyújthat számunkra, hogy fenntarthatóbb és rugalmasabb turisztikai modellek felé mozduljunk el. A Nibada Analytics írása betekintést nyújt egyes desztinációk fenntarthatósági törekvéseibe.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
15perc

Turizmus Szatellit Számla elemzés

A Turizmus Szatellit Számla rendszer segítségével lehetőség van olyan statisztikai táblák előállítására, amelyek nemzetközi szinten egymással összehasonlíthatóak és releváns képet tükröznek egy-egy ország turisztikai volumenéről. A nemzetközi szervezetek ajánlásával készülő Turizmus Szatellit Számla eredményei évente kerülnek publikálásra, és a két évvel korábbi adatokat tartalmazza. A linkre kattintva a Magyarországra vonatkozó, legfrissebb 2017. évi elemzést találja, melyet 2020 elején publikáltak.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
40perc

A podcastokban rejlő PR lehetőségek

Az turisztikai szakértők azon igyekeznek, hogy megtalálják a leghatásosabb kommunikációs lehetőségeket és eszközöket, lehetőleg olyanokat, amelyek különböznek a versenytársak megoldásaitól. Ha van ideális pillanat új és egyedi média felületek ill. eszközök kipróbálására – akkor 2020 augusztusa az. Ilyen eszköz lehet a sokak számára még kevésbé ismert podcast, amit a fiatalabb generáció egyértelműen alkalmaz, mivel számos előnnyel jár, különösen most, a Coviddal terhelt időszakban. A NIBADA Analytics munkatársainak harmadik írása a podcastokban rejlő PR lehetőségeket járja körül.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
20perc
KÉPEZZE MAGÁT E-TANANYAGAINKKAL
Innovációs készségfejlesztő videós tananyagok és letölthető előadásanyagok az üzleti reziliencia, az online marketing 
és értékesítés témakörökben.
Amennyiben a hozzáférhető turizmusról, ezen belül az orvosi-, szenior-, és akadálymentes turizmusról szeretné tudását bővíteni, úgy kérjük keresse fel a hozzaferheto.turizmusakademia.hu oldalt.