
A DISC személyiségtipológia a turizmusban
A turizmus egy rendkívül emberközpontú iparág, ahol a vendégek elégedettsége elsődleges szempont. A sikeres turizmus vállalkozások felismerik, hogy a különböző személyiségek eltérő igényekkel és elvárásokkal rendelkeznek, ezért egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a személyre szabott kommunikációra. Ebben a folyamatban a DISC személyiségtipológia egy kiváló eszköz lehet.

Ügyfélélmény az értékesítésben
A turizmus egy rendkívül dinamikus és versenyben lévő iparág, ahol a siker kulcsa az ügyfél elégedettsége. Az ügyfélélmény az, ami megkülönbözteti az átlagos értékesítőt a kiváló értékesítőtől, ami megkülönbözteti szolgáltatásunkat a konkurenciától, és hosszú távon az üzleti eredményeket is jelentősen befolyásolja. Ebben a blogbejegyzésben szeretném mélyebben megvizsgálni, hogy milyen szerepet játszik az ügyfélélmény a személyes értékesítésben.

Személyes vs. online képzés: Melyik a megfelelőbb neked?
A digitális világ rohamos fejlődésével a felnőttképzésben is egyre több lehetőség nyílik a tanulásra, a továbbképzésekre. A hagyományos, személyes képzések mellett egyre népszerűbbek az online felnőttképzési tanfolyamok és kurzusok. De vajon melyik a jobb választás?

A turizmus még mindig az a szakma, ahol kommunikálni tudni kell
Legnépszerűbb képzéseink között toronymagasan vezetnek a vendégkommunikációs, valamint a munkatársak egymás közötti kommunikációját és konfliktuskezelését érintő képzések, mégis sokszor kapjuk meg azokat a kérdéseket, hogy meddig lesz ezekre szükség - a vendégigények, a vendég összetétel, illetve vendég életkorok átalakulásával, illetve egyes munkafolyamatok automatizálásával nem fog-e csökkeni annak a jelentősége, hogy a munkatársak hogyan kommunikálnak?

Megújuló munkavállalói igények és a képzések fontossága
Több éves szakmai együttműködés fűzi össze a Magyar Turizmus Akadémiát a Randstad Magyarországgal. Legutóbbi tanulmányuk különösen fontosnak bizonyult számunkra, nem csupán a téma aktualitása miatt, hanem mert lehetőséget ad arra, hogy felhívjuk a munkaadók figyelmét: a rendszeres képzésekbe való befektetés elengedhetetlen a munkavállalók fejlődése szempontjából. A kutatás rávilágít, hogy a Z generáció számára alapvető elvárás a képzéseken való részvétel, továbbá arra is, hogy minden generáció eltérő képzési struktúrákat részesít előnyben.