Iratkozzon fel hírlevelünkre!

A feliratkozó e-mail cím
Tudástár
Ismerje meg a változásmenedzsment fogalmát, és készüljön fel az újraindulásra! 
Bővítse ismereteit letölthető turisztikai szakkönyvek, szakmai tanulmányok és elemzések segítségével.


FIGYELEM! A Szakkönyvek menüpont alatt található kiadványokat a MERSZ digitális könyvtárában olvashatja el. Amennyiben még nem regisztrált, regisztráljon most, és böngésszen kedvére bármikor a turisztikai szakkönyvek legnagyobb tárházában ingyenesen! Regisztrált tagjainkat a szakkönyvek mellett található TOVÁBB gombra kattintást követően átirányítjuk a mersz.hu oldalra, ahol az OLVASÁS gombra kattintva a Lépjen be linken keresztül az Új Turizmus oldalához tartozó e-mail címének és jelszavának megadásával szakkönyveinkhez ingyenes hozzáférést biztosítunk.

Változásmenedzsment tananyag

A 2015-ben, a Szegedi Tudományegyetem által TÁMOP projekt keretén belül íródott "Menedzsment alapjai" című könyv körbejárja a változásmenedzsment alapjait, a változások irányait és menedzselését annak érdekében, hogy a változásokat sikerként és ne kudarcként éljük meg. Megtudhatjuk, hogy mik lehetnek a szervezeti változások kiváltó okai, melyek a változással szembeni ellenállás leggyakoribb egyéni okai és ezek hogyan kezelhetőek, valamint milyen tényezők határozzák meg a szervezet adaptációs képességét.
  • Változásmenedzsment
Olvasás ideje
60perc

Útmutató a turizmus helyreállításához

Részletes tanulmányt készített a Travelport, a nemzetközi turizmus egyik technológiai szolgáltatója az iparág helyreállításáról. A tanulmányban helyet kap részletesen a légiközlekedés, a vendéglátás és szállodák helyzete, az autóbérlés, desztinációk menedzselése és promótálása, valamint az utazási irodák státusza. Milyen nehézségekkel küzdenek az iparág előbbi szereplői, milyen lépéseket tehetnek külön-külön a regresszió megállításához. Kiemeli a legfontosabb pontokat, hogyan lehetne felgyorsítani a turizmus újbóli fellendülését, és mik azok a kulcsfontosságú elemek, melyek esszenciális részei ennek a rehabilitációnak.
  • Tanulmányok
Olvasás ideje
60perc

Nagyon változó az európai utazások iránti bizalom a világ fő küldőpiacain

Az Európai Utazási Bizottság és az Eurail BV kezdeményezésére elkészített legújabb hosszútávú utazási előrejelzés (Long-Haul Travel Barometer, LHTB) az mutatja, hogy Európa legfontosabb küldőpiacain az emberek utazási kedve kezd pozitív irányban változni a tengerentúli úti célokat illetően. A felmérés eredményei szerint a kínai, brazil és orosz válaszadók már nyitottak lennének egy távolabbi utazásra, míg a japán és amerikai megkérdezettek pesszimisták a külföldi utazásokkal kapcsolatban. Az elemzés többféle szempontból vizsgálja hová és mikor érkezhetnek az első turisták Európába.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
40perc

Európai turizmus 2020 – Trendek és kilátások a jövőre

A 2020. negyedik negyedévi összegzés már világos képet mutat az idegenforgalom tavalyi alakulásáról a világot sújtó egészségügyi válság idején. Az Európába érkező nemzetközi turisták száma 2020-ban 70% -kal csökkent és most 58% -os részesedéssel rendelkezik a világszerte érkező nemzetközi turisták körében, miközben az ázsiai-csendes-óceáni térség továbbra is zárva van a turizmus előtt. 2021 elején, a fertőzés harmadik hullámának megjelenésével ismét szigorították az utazási korlátozásokat Európában. Az oltóanyagok bevezetése növeli az optimizmust a 2021-es előrejelzésekkel kapcsolatban, ez a jobb tesztelési rendszerek kidolgozása mellett várhatóan ösztönözni fogja a fogyasztók bizalmát és felgyorsítja a mozgási korlátozások enyhítését. Ennek ellenére a nemzetközi utazási igények visszatérése fokozatosan, az év második felére várható és a 2019-es szintet előreláthatóan csak 2023-ra éri el teljesen.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
25perc

Jogértelmezés a turizmus újraindításához

A jogértelmezés a turizmus újraindításához c. összefoglaló dokumentum a koronavírus miatt 2020 őszén bevezetett, a turisztikai ágazatot érintő korlátozó intézkedések lépcsőzetes feloldásához kapcsolódó jogszabályi rendelkezéseket foglalja össze, valamint értelmezi azokat. Annak érdekében, hogy az újranyitás során a turisztikai szolgáltatók minél hatékonyabban felelhessenek meg a jogszabályoknak, a Magyar Turisztikai Ügynökség összefoglalta a vonatkozó rendelkezéseket és választ adott azokra a gyakran ismétlődő kérdésekre, amelyek mind a szálláshelyek, a vendéglátó üzletek, valamint az egyes szabadidős létesítmények nyitásra való felkészülése során felmerülnek.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
120perc

A reziliencia szerepe a humán-menedzsmentben

Az Országos Humánmenedzsment Egyesület az International HR Day, vagyis Nemzetközi HR nap alkalmából Fata László, az egyesület elnökségi tagja Cser Alexandrával, a Skilltogo reziliencia szakértőjével beszélgetett a rezilienca szerepéről a humán-menedzsmentben. A videóból megtudhatjuk, hogy mi is pontosan a reziliencia, hogyan gondolkodtunk róla a járvány előtt, és után, illetve, hogy mikre kell odafigyelni, ha reziliens vállalati kultúrát szeretnénk egy cégen belül kialakítani. A videóban szintén érdekes információkat hallhatunk arról, hogy miért fontos az érzelemmenedzsment és miért jelent lépéselőnyt, ha folyamatosan mozgásban vagyunk?
  • Változásmenedzsment
Olvasás ideje
25perc

Influencer marketing a turizmusban

A hírességekkel kötött partner megállapodások mindig is a cégek márkaépítő marketing stratégiájának egyik kedvenc eleme volt. Az utóbbi években azonban megfigyelhető az a tendencia, ami a hagyományos hírességek megbízása helyett egyre inkább az online „influencer”-eket, azaz véleményvezéreket részesíti előnyben. A Nibada munkatársainak mostani írása a legfrissebb trendek mellett betekintést ad egy új desztináció turizmust támogató Dolce&Gabbana kampányba, valamint gyakorlati tanácsot ad az influencer marketing megjelenés erősítéséhez.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
20perc

Európai turizmus - trendek és kilátások a harmadik negyedévre

Az Európai Utazási Bizottság (European Travel Commission ETC) folyamatosan figyelemmel kíséri a világjárvány alakulását és elemzi annak turizmusra gyakorolt hatását. A legújabb, harmadik negyedéves jelentés szerint az Európába érkező turisták száma 68%-kal csökkent ebben az időszakban. A korlátozások enyhítése némi fellendülést hozott a nyár folyamán, ám a második hullám miatt újból bevezetésre került szigorú szabályok, lezárások ismét negatív irányba mozdítottak minden mutatót. Eduardo Santander, az ETC ügyvezető igazgatója szerint minden eddiginél fontosabb, hogy az európai nemzetek összefogjanak, megállapodjanak közös megoldásokról a vírus terjedésének megfékezése és az idegenforgalom fellendítése érdekében.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
60perc

Trendriport a magyarországi szállodák 2020 évi teljesítményéről

Trendriportot közölt az MSZÉSZ, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége a hazai és nemzetközi szállodaipar 2020-as teljesítményéről. Kiderül, hogy milyen főbb változások történtek az előző év adataihoz képest, hány szálloda milyen szobakapacitással üzemelt, valamint mennyivel csökkent a vendégéjszakák száma a jelölt intervallumban az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Megismerhetjük a legnagyobb beutaztató piacot, valamint az ország egyes régióinak teljesítményét is a kihasználtság szemszögéből. Továbbá kitekintést kapunk a szomszédos országok hasonló paraméterei kapcsán értékelt statisztikai adataira is.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
15perc

Erősíteni kell a turizmus válságállóságát

Globális szinten vizsgálva a turizmus az egyik legdinamikusabban növekvő gazdasági ágazat, amelynek a világgazdaságra, nemzetgazdaságokra, társadalmakra, emberi közösségekre, az épített és a természetes környezetre gyakorolt hatása egyaránt jelentős. Az Állami Számvevőszék elemzésének célja az volt, hogy a hazai turizmus sajátosságait és gazdasági jelentőségét számba véve megvizsgálja a járvány turisztikai szektorra gyakorolt hatását és annak következményeit, illetve az ágazati kockázati kitettség csökkentésének lehetőségeit.
  • Elemzések, felmérések
Olvasás ideje
130perc

Keynote előadás a COVID-19 okozta üzleti stratégiai változásokról

Az alábbi, magyar nyelvű videóban Palencsár Miklós, a Mentors & Partners Group alapítójának előadását hallhatják a fogyasztói döntéshozatali mechanizmus átalakulásáról, az HR stratégiai teendőkről, a COVID-19 vírushelyzet piac átstrukturáló hatásairól. A videóból kiderül, hogy miként reagálnak a munkáltatók és munkavállalók egy válság kitörésekor, hogyan rendeződnek át az egyes szerepkörök és milyen személyiségmódosulások figyelhetőek meg egy-egy bizonytalanabbnak vélt időszakban. Megtudhatjuk, hogy hogyan alakultak át az egyes szervezetfejlesztési célok, és, hogy valóban kikényszerítette-e a válság a régóta halogatott HR döntések meghozatalát?
  • Változásmenedzsment
Olvasás ideje
30perc

A turizmus víziói a globális, COVID-19 után bekövetkező változások után

A Tourism Geographies legújabb számában nem régen publikált tanulmány a turizmus jövőbeli vízióit és lehetőségeit boncolgatja a COVID-19 utáni időszakban bekövetkező transzformációk kapcsán. Ez a különszám a turisztikai tudósok elméletét tükrözi a COVID-19 járvány világra gyakorolt ​​kezdeti hatásairól, arra a vízióra összpontosítva, hogy a 2020-as járvány hogyan járul hozzá a már folyamatban lévő gazdasági változásokhoz, különös tekintettel a turisztikai ágazatra. Bemutatásra kerül, hogy a világ hogyan változik, fejlődik és alakul át valami mássá, mint ami a 2020-as globális járvány előtt volt.
  • Tanulmányok
Olvasás ideje
60perc
KÉPEZZE MAGÁT E-TANANYAGAINKKAL
Innovációs készségfejlesztő videós tananyagok és letölthető előadásanyagok az üzleti reziliencia, az online marketing 
és értékesítés témakörökben.
Amennyiben a hozzáférhető turizmusról, ezen belül az orvosi-, szenior-, és akadálymentes turizmusról szeretné tudását bővíteni, úgy kérjük keresse fel a hozzaferheto.turizmusakademia.hu oldalt.