Értékesítés és panaszkezelés utazási irodáknak

Értékalapú kommunikáció és hatékony panaszkezelés a visszatérő utasokért
2025. november 27. 09:00 -16:00
Képzés formája
Személyes
Helyszín: Budapest
Hozzáadom a naptáramhoz

Az utazási irodai értékesítők kulcsszerepet játszanak abban, hogy az ügyfelek magabiztosan és elégedetten válasszanak utazást. Egy jó ár vagy last minute ajánlat ma már nem elég – a hosszú távú sikerhez elengedhetetlen a személyre szabott ajánlás, a meggyőző, érték-alapú kommunikáció és a profi panaszkezelés. Ez a gyakorlatorientált tréning abban segít, hogy az értékesítők magabiztosan képviseljék ajánlataikat, hitelesen reagáljanak a kifogásokra, és nyugodtan kezeljék a nehezebb ügyfélhelyzeteket – akár szóban, akár írásban.

  • A program célja:

    Ez a gyakorlati fókuszú tréning támogatást nyújt az értékesítőknek abban, hogy megerősítsék szakmai önbizalmukat és értékesítési kommunikációs eszköztárukat – az ajánlattételtől a panaszkezelésig. A program fókuszában az érték-alapú kommunikáció, a kifogások kezelése és az írásbeli panaszokra is kiterjedő panaszkezelés áll – mindez a mai utas-elvárásokhoz igazodva, gyakorlati példákkal és konkrét mondatformulákkal.

  • A képzés során a résztvevők:
    • tudatosabb értékesítési szemléletet alakítanak ki,
    • elsajátítják az értékalapú kommunikáció lépéseit és az előnyök hangsúlyozásának technikáit
    • megtanulják az ajánlatok érthető és meggyőző bemutatását – utastípusokra szabva, akár árérzékeny utasoknak is,
    • különböző utastípusokra szabott kommunikációs formulákat gyakorolnak,
    • konkrét technikákat sajátítanak el a kifogások és panaszok hatékony kezeléséhez – írásban is, elkerülve a jogi eszkalációt
    • fejlesztik stresszkezelő képességüket, miközben nő az utaselégedettség és az üzleti eredmény.
  • Kinek szól?

    A képzést olyan utazási irodákban dolgozó értékesítőknek, referenseknek, tanácsadóknak, illetve ügyfélkapcsolati területen dolgozó kollégáknak ajánljuk, akik közvetlen kapcsolatban állnak az utasokkal, és szeretnék hatékonyabban, magabiztosabban kezelni az ajánlatadást, a kifogásokat és a panaszhelyzeteket.

    A tematika kifejezetten azoknak szól, akik:

    • kiutaztatással vagy belföldi utak értékesítésével foglalkoznak,
    • utazási referensként vagy értékesítőként napi szinten kommunikálnak utasokkal,
    • gyakran találkoznak kifogásokkal, árérzékeny ügyfelekkel vagy reklamációs helyzetekkel,
    • és szeretnék fejleszteni értékesítési szemléletüket, kommunikációs magabiztosságukat, valamint panaszkezelési eszköztárukat – szóban és írásban egyaránt.
  • Miért érdemes rá jelentkezni?
    • Mert segít magabiztosan és meggyőzően kommunikálni az ajánlatokat – akár árérzékeny ügyfeleknek is
    • Mert konkrét, azonnal használható kommunikációs formulákat tanít különféle utastípusokra
    • Mert rendszerezett eszközöket ad a panaszok, kifogások, stresszes helyzetek kezelésére – szóban és írásban egyaránt
    • Mert javítja az ügyfélkapcsolati minőséget, ezáltal növeli a visszatérő utasok arányát
    • Mert hozzájárul az üzleti hatékonyság és a lojalitás növeléséhez
  • A program témái:

    Az értékesítési szemlélet és gyakorlat

    • Az érték-alapú kommunikáció alapjai: előny – érték – érzelem hármas
    • Az iroda választásának hangsúlyozott előnyei: gazdaságosság, kényelem, biztonság, presztízs
    • Konkrét kifejezések, kommunikációs formulák különböző utas típusokra szabva
    • Hogyan kommunikáljuk az árat úgy, hogy az értéket erősítse?
    • Gyakori kifogások és azok kezelése
    • KAPU és bumeráng technikák begyakorlása konkrét helyzetekre

     

    Panaszkezelés módszertana

    • Panasztípusok és azok kezelési stratégiái – hogyan kezeljük a problémát, a kritikát és a sérelmet
    • Az írásos panaszok kezelése: hogyan fordítsuk át a személyes kommunikációs technikát írásos válaszokká
    • Jogos és nem jogos panaszok hatékony kezelése Gyakorlati helyzetgyakorlatok és saját kommunikációs kisokos összeállítása
  • Tanulási módszertan:

    A képzés során interaktív tréneri bemutatás, csoportmunka, helyzetgyakorlatok és konkrét mondatformák begyakorlása váltják egymást. A résztvevők saját példákat is behozhatnak, amelyeket tréneri visszajelzéssel, személyre szabottan dolgozunk fel.
    A gyakorlati fókusz biztosítja, hogy a tanultak azonnal alkalmazhatóak legyenek a mindennapi munkában.

Előadó(k)
  • Tóthné Márton Gabriella
    tréner, a Kontakt Szervezetfejlesztő és Tanácsadó Kft ügyvezetője
    Tréning és coaching módszerekkel oktatok több mint 20 éve, az élmény és erősség alapú fejlesztésben hiszek. A turizmus a szakterületem és szívügyem. A BGE-en Idegenforgalmi és szálloda szakon, majd a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetés és szervezés szakán végeztem közgazdászként. Innermetrix konzulensként a diagnosztika és az erősség alapú fejlesztés elkötelezett híve vagyok.

A képzés kedvezményes ára MOST 45.000 Ft+Áfa/fő, a teljes, 70.000,- Ft+Áfa/fő helyett.


A kedvezményes ár igénybevételét a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Turizmus Akadémia Kft. biztosítja 2025-ben, a turisztikai szakma minőségi megújulása érdekében.

 


A képzés minimum 8, maximum 15 fő részvételével indul.

 

A képzés jellegéből adódóan turisztikai oktatók, tanárok, trénerek jelentkezését nem tudjuk fogadni.

 

Jelentkezési határidő: 2025. november 20.

Jelentkezés
Résztvevő adatai
CAPTCHA

Cím

1139 Budapest , Váci út 91. BC91 Irodaház, IV. emelet, Magyar Turizmus Akadémia képzőközpontja

Szeretne mielőbb értesülni aktuális képzéseinkről?

A feliratkozó e-mail cím
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként kaphassa kézhez legújabb képzési ajánlatainkat, friss tanulmányainkat!