Utazási irodai értékesítés a digitalizáció világában

A megváltozott piaci körülmények új szaktudást igényelnek – sajátítsd el a MUISZ és a Magyar Turizmus Akadémia által közösen kifejlesztett, hiánypótló képzésünkön!
6 alkalom, 2026. február 5. - 2026. február 20.
Napok: február 5. | február 6. | február 12. | február 13. | február 19. | február 20.
Képzés formája
Személyes
Helyszín: Budapest
Hozzáadom a naptáramhoz

Az utazási irodai ágazat piaci körülményei jelentős változáson mentek keresztül az elmúlt években. A keresleti és a kínálati oldalon is tapasztalhatóak az átalakult piaci viszonyok, melyek egészen más elvárásokat támasztanak a kollégák felé. Az utolsó pillanatban, valamint az online térben történő foglalások elengedhetetlenné teszik a digitális világban való jártasságot, illetve a gyorsabb, rugalmasabb értékesítési reakciók elsajátítását. A modern értékesítési csatornák és ezáltal a digitalizáció térnyerése szükségessé teszi a jelenlegi kollégák piaci ismereteinek frissítését , valamint az új belépők komplex betanítását. Ebből a célból indítja el a Magyar Turizmus Akadémia és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége hiánypótló, 6 alkalmas szakmai képzését. A tanfolyam modern, a gyakorlatba könnyen átültethető, naprakész tudást biztosít a résztvevőknek, mellyel könnyen eligazodnak a digitális értékesítés világában, illetve az értékesítést segítő online marketing területeken.

  • A program célja:

    Ma már kizárólag minőségi szolgáltatások nyújtásával lehet versenyben maradni. Ezekhez pedig szakképzett szakemberekre van szükség, akik képesek a folyamatosan változó világhoz adaptálódni. Az utazási irodák komplex és izgalmas világa mind a digitális, mind a személyes értékesítést megköveteli az ott dolgozóktól, A képzés célja olyan naprakész, gyakorlatias, digitális és személyes kompetenciára fókuszáló tudásanyag átadása, amellyel elsajátításra kerülnek az utazási irodai értékesítés alapjai. A program célja emellett az is, hogy olyan ismeretekkel ruházza fel az utazási irodában dolgozni vágyókat utazási értékesítői pozícióban, hogy már a felvételkor alapvető tudással és ismeretekkel rendelkező kollégaként rögtön hasznos tagjai legyenek egy irodának. A már felvett, kezdő kollégáknak pedig olyan képzési platformot biztosítunk, ahol gyorsan betanulhatnak a munkakörbe.

    Az utazási irodák olyan kollégákat kapnak így, akik tisztában vannak az utazási iroda működési folyamataival és a munka menetével, kiemelten az utak értékesítésére vonatkozóan, mindemellett alapvető földrajzi és rendszerhasználati ismeretekkel is rendelkeznek.

  • Kinek szól:

    - egyrészről már utazási irodákban (kiutaztatás/beutaztatás) dolgozó értékesítőknek, utazási tanácsadóknak, referenseknek, akik szaktudásukat aktualizálnák, digitális és személyes értékesítési kompetenciáikat a legújabb trendekkel fejlesztenék, valamint betekintést nyernének a social media világába.
    - másrészről a közlekedésben, légiközlekedésben dolgozó kollégáknak, akik szeretnék jobban megérteni az utazási irodák értékesítési folyamatait
    - utazási irodai területen pályakezdőknek, vagy turizmus területen végzős főiskolai hallgatóknak, akik állást keresnek, vagy most helyezkedtek el és a mindennapi munkájukban azonnal használható tudást szeretnének a legújabb trendekkel összekötve
    -  a turizmus más területéről, de akár más iparágból érkező kollégáknak (különös tekintettel a kommunikáció/idegen nyelvek/tanárképzés területére), akik szeretnék ezt az izgalmas, színes szakmát megismerni és a későbbiekben hivatásuknak tudni, és ehhez a gyakorlati tudást elsőkézből, a szakma legjobbjaitól megtanulni. 
     

  • A részvétel feltétele:

    A részvételnek nem előfeltétele korábbi turizmusban szerzett tapasztalat, egyedüli feltétel a középiskolai érettségi és egy idegen nyelv (leginkább angol) középfokú ismerete.

  • Miért érdemes rá jelentkezni?

    Mert a képzés során a résztvevők:

    Olyan tudáshoz jutnak hozzá kiváló turisztikai szakemberek által, amelyek segítenek beilleszkedni az utazási irodai értékesítési környezetbe. Megismerkednek a turizmus alapismereteivel, rövid betekintést kapnak az aktuális idegenforgalmi földrajz trendjeiről és ismeret anyagából, megismerkednek a modern turizmus digitális világának szereplőivel. Modern gondolkodásmódokat tanulnak, amik nélkülözhetetlenek az utazási irodai elhelyezkedéshez.

    Mindemellett:

    • olyan naprakész tudásra tesznek szert, amely előnyt jelent a napi munkában, a minőségi munka által nő az egyéni hatékonyság és bevételtermelő képesség, ezáltal a céges eredmények is
    • ismereteket szereznek az utazási irodák által használt weboldalakkal és ajánlat küldési modulokkal, valamint az utazásszervezői foglalási rendszerekkel kapcsolatban
    • kommunikációs alapismereteket szereznek, ami elengedhetetlen az utazási irodai napi munkában
    • új, innovatív megoldásokkal gazdagodnak az utazási irodai értékesítésben és annak digitális gyakorlataiban
    • gyors, kompakt, a gyakorlatban alkalmazható technikákat tanulnak a megfelelő utaskezelés érdekében
    • olyan szakmai tudásanyagot, valamint eredményes végzés esetén tanúsítványt kapnak, amely releváns és presztízsértékű az utazási irodai munkaerőpiacon
    • A más iparágból érkezők a tanúsítvány mellé nagy eséllyel állásajánlatot is kapnak, illetve a tanúsítvány komoly versenyelőnyt jelenthet számukra a későbbiek folyamán is
  • Turizmus alapismeretek, idegenforgalmi földrajz - ELŐADÓK: HÓKA PÉTER , SUSZTER ZOLTÁN

    -
    Bevezetés, alapozó ismeretek:
    - A turizmus rendszere, turisztikai kereslet-kínálat, termék-vonzerő, trendek és fejlődési lehetőségek
    - Turizmus trendek: Magyarországon, EU-ban, USA-ban
    - Utazási vállalkozások kategóriái, üzletágai, utazásszervezés munkafolyamatok, utazási irodai munkakörök, működési feltételek- jogi, személyi és vagyoni, pénzügyi
    - Szolgáltatási szerződések, utazási szerződés, jogviszonyok: felelősség, utasvédelem, panaszkezelés
    - Nemzetközi utazásszervezés – kiutaztatás munkafolyamatok: értékesítés, számlázás, lebonyolítás, elszámolás, kiutazási folyamat dokumentumai

    Idegenforgalmi földrajz:
    - Utazási desztinációs földrajz
    - Az időjárás, mint utazást befolyásoló tényező
    - A repülőút, mint az utazási döntést befolyásoló tényező
    - A buszos út, mint az utazási döntést befolyásoló tényező
  • ÉRTÉKESÍTÉSI CSATORNÁK, FÓKUSZBAN AZ ÉRTÉKESÍTÉS ONLINE TÉRBEN - ELŐADÓK: BÉKEFI VERONIKA, EGYETEMI OKTATÓ ÉS SUSZTER ZOLTÁN, SCHUSTER TRAVEL SYSTEM

    -
    - Értékesítés alapismeretek: értékesítési csatornák, értékesítési rendszerek, utazásszervező, közvetítő, utas relációja, a személyes értékesítés, CRM rendszerek
    -Digitális értékesítési folyamat átalakulása: OTA-k kialakulása, online értékesítési csatornák, online megoldások, weboldalak, értékesítési aggregátorok, árualap felépítése, keresési folyamatok, hirdetési rendszerek (Google, social media platformok, Big data)
  • Rendszerismeret II.

    -
    REPÜLŐJEGY KERESŐ OLDALAK ÉS NEMZETKÖZI UTAZÁSSZERVEZŐI RENDSZEREK

    - Bevezetés és rendszer bemutatása
    - Alap tulajdonságok bemutatása rendszer felépítésének megismerése
    - Ajánlat keresés lehetőségei
    - Ajánlat küldés lehetőségei a rendszerből
Előadó(k)
  • Hóka Péter
    utazási irodai szakember, Miki Travel CEE Kft. ügyvezetője, a BGE egyetemi oktató
    A BGE-n és a Corvinuson szereztem idegenforgalmi közgazdász diplomát, angolul , oroszul és németül kommunikálok.
    1990-2008-ig a Chemol Travel (később Weco Travel) egyik alapítója, tulajdonosa és ügyvezetője voltam, 2001-től napjainkig pedig a japán tulajdonban lévő Miki Travel globalis wholesale B2B tour operator cég magyarországi, majd kelet-európai régiós vezetőjeként dolgozom.
    2000 óta óraadóként, 2022 óta félállású mestertanárként tanítok angol és magyar nyelven is a BGE Idegenforgalmi karán.
  • Suszter Zoltán
    Schuster Consulting System tulajdonosa
    Több mint 30 éve dolgozom a turizmus területén, különböző pozíciókban. 15 évet töltöttem a napi munkám mellett oktatással, 8 évig a Kodolányi János Főiskola óraadó tanára voltam. Az utóbbi években a saját utazási irodán digitális fejlesztésén dolgozom és segítek irodáknak a technológiai fejlődésben. Saját back office rendszert és értékesítés támogató rendszert fejlesztünk, mellyel gyorsabbá és hatékonyabbá tudjuk tenni a munkánkat.
    Ma az utazók az online világban élnek és nekünk pedig ki kell tudnunk szolgálni őket!
    A digitalizmus korát éljük és nem tehetünk úgy mintha ez ránk nem hatna és nem kellene ezt megtanulni.
  • Békefi Veronika
    egyetemi oktató
    Egész pályafutásomat egy rövid megszakítás kivételével az idegenforgalom területén töltöttem, többféle pozícióban. Emellett mindig foglalkoztam az oktatás gyakorlati kérdéseivel, akár mint rendszeres vagy időszakos oktató, illetve egyetemi gazdasági tanács tagjaként is. Jelenleg is részt veszek a turizmus-vendéglátás területén az oktatás átalakításában, törvényi előkészítésben.
    Az általam vezetett Neckermann Kft. rendszeresen szervezett tréningeket, továbbképzéseket, s ez, valamint szakmánk szeretete inspirál arra, hogy ilyen kezdeményezésekben - a Turizmus területén - részt vegyek.
    Az alapok felfrissítése, a tapasztalatok megosztása, a változások gyors követése, alkalmazása mind segíti a fejlődést, a siker elérését.
  • Tóthné Márton Gabriella
    tréner, a Kontakt Szervezetfejlesztő és Tanácsadó Kft ügyvezetője
    Tréning és coaching módszerekkel oktatok több mint 20 éve, az élmény és erősség alapú fejlesztésben hiszek. A turizmus a szakterületem és szívügyem. A BGE-en Idegenforgalmi és szálloda szakon, majd a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetés és szervezés szakán végeztem közgazdászként. Innermetrix konzulensként a diagnosztika és az erősség alapú fejlesztés elkötelezett híve vagyok.

A képzés kedvezményes ára 170 000 Ft/fő+ÁFA, a teljes 220 000 Ft+ÁFA/fő helyett.        

                                   

EARLY BIRD jelentkezés és 2025. december 15-ig történő befizetés esetén 150 000 Ft + ÁFA                          

 

 MUISZ TAGOK FIGYELEM! A képzés kedvezményes ára a Magyar Utazási Irodák Szövetsége tagjainak 150 000 Ft+ÁFA/fő a teljes 220 000 Ft+ÁFA/fő helyett.

 

A kedvezményes árak igénybevételét a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Turizmus Akadémia Kft. biztosítja a turisztikai szakma minőségi megújulása érdekében.


A képzés minimum 8, maximum 14 fő részvételével indul.

 

A képzés jellegéből adódóan turisztikai oktatók, tanárok, trénerek jelentkezését nem tudjuk fogadni.


Jelentkezési határidő: 2026. január 25.

Jelentkezés
Résztvevő adatai
CAPTCHA

Cím

1139 Budapest , Váci út 91. BC91 Irodaház, IV. emelet, Magyar Turizmus Akadémia képzőközpontja

Szeretne mielőbb értesülni aktuális képzéseinkről?

A feliratkozó e-mail cím
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként kaphassa kézhez legújabb képzési ajánlatainkat, friss tanulmányainkat!