Az utazási irodai ágazat piaci körülményei jelentős változáson mentek keresztül az elmúlt években. A keresleti és a kínálati oldalon is tapasztalhatóak az átalakult piaci viszonyok, melyek egészen más elvárásokat támasztanak a kollégák felé. Az utolsó pillanatban, valamint az online térben történő foglalások elengedhetetlenné teszik a digitális világban való jártasságot, illetve a gyorsabb, rugalmasabb értékesítési reakciók elsajátítását. A modern értékesítési csatornák és ezáltal a digitalizáció térnyerése szükségessé teszi az új kollégák minél gyorsabb betanulását. Ebből a célból indítja el a Magyar Turizmus Akadémia és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) hiánypótló, 6 alkalmas szakmai képzését. A tanfolyam modern, a gyakorlatba könnyen átültethető, naprakész tudást biztosít a résztvevőknek, mellyel könnyen eligazodnak a digitális értékesítés világában.
-
Turizmus alapismeretek, idegenforgalmi földrajz - ELŐADÓK: HÓKA PÉTER , SUSZTER ZOLTÁN
-Bevezetés, alapozó ismeretek:
- A turizmus rendszere, turisztikai kereslet-kínálat, termék-vonzerő, trendek és fejlődési lehetőségek
- Turizmus trendek: Magyarországon, EU-ban, USA-ban
- Utazási vállalkozások kategóriái, üzletágai, utazásszervezés munkafolyamatok, utazási irodai munkakörök, működési feltételek- jogi, személyi és vagyoni, pénzügyi
- Szolgáltatási szerződések, utazási szerződés, jogviszonyok: felelősség, utasvédelem, panaszkezelés
- Nemzetközi utazásszervezés – kiutaztatás munkafolyamatok: értékesítés, számlázás, lebonyolítás, elszámolás, kiutazási folyamat dokumentumai
Idegenforgalmi földrajz:
Utazási desztinációs földrajz
- Nyári desztinációk
- Téli desztinációk
Az időjárás, mint utazást befolyásoló tényező
- Mikor alkalmas az időjárás az utazásra
- Milyen időjárás várható a helyszínen
- Napjaink időjárást befolyásoló tényezői
- Éghajlat és éghajlatváltozás jelentősége a turizmusra
A repülőút, mint az utazási döntést befolyásoló tényező
- Hova mennyi a repülőút
- Mit jelent az átszállásos út
- Átszállási idő fontossága
- Távolságok, időzónák
A buszos út, mint az utazási döntést befolyásoló tényező
Laptop használat szükséges az alapismeretek megszerzéséhez!
-
ÉRTÉKESÍTÉSI CSATORNÁK, FÓKUSZBAN AZ ÉRTÉKESÍTÉS ONLINE TÉRBEN - ELŐADÓK: BÉKEFI VERONIKA, SUSZTER ZOLTÁN
-- Értékesítés alapismeretek: értékesítési csatornák, értékesítési rendszerek, utazásszervező, közvetítő, utas relációja, a személyes értékesítés, CRM rendszerek
-Digitális értékesítési folyamat átalakulása: OTA-k kialakulása, online értékesítési csatornák, online megoldások, weboldalak, értékesítési aggregátorok, árualap felépítése, keresési folyamatok, hirdetési rendszerek (Google, social media platformok, Big data) -
Rendszerismeret I.
-UTAZÁSI ÉS SZÁLLODAI GYŰJTŐOLDALAK /UTAZÁSI PIACTEREK 1. RÉSZ:
ÜGYVITELI SZOFTVEREK AZ UTAZÁSI IRODÁKBAN: CECYS
Délelőtt: Bevezetés és rendszer bemutatása
Alap tulajdonságok bemutatása, rendszer felépítésének megismerése
Ajánlat keresés lehetőségei
Ajánlat küldés lehetőségei a rendszerből
Délután: gyakorlati feladatmegoldás
A modul célja, hogy a résztvevők olyan szinten sajátítsák el a rendszerek felépítését, hogy a képzés után önállóan képesek legyenek használni őket.
Elméleti és gyakorlati alkalom, saját laptop szükséges hozzá.
-
Rendszerismeret II.
-REPÜLŐJEGY KERESŐ OLDALAK ÉS NEMZETKÖZI UTAZÁSSZERVEZŐI RENDSZEREK
Alap tulajdonságok bemutatása rendszer felépítésének megismerése
Ajánlat keresés lehetőségei
- A keresés eredményei hogyan értelmezhetőek és mit jelentenek
- A keresés eredményeinek áttekintése és keresés eredményeinek szűkítése
Ajánlat küldés lehetőségei a rendszerből
- Részletes ajánlat küldés
- vagy különféle ajánlatküldési módozatok
A fő cél, hogy a résztvevő vagy utazási irodában felvételt nyert számára a rendszer ismerős legyen és alapjaiban tudja használni. Rövid idő alatt képessé válik arra, hogy önállóan adjon ki ajánlatot.
-
Ismerkedés hazai Tour operatorokkal és a Go Global szállásfoglaló rendszerrel
-DÉLELŐTT: UTAZÁSI ÉS SZÁLLODAI GYŰJTŐOLDALAK /UTAZÁSI PIACTEREK 2. RÉSZ: GOGLOBAL SZÁLLÁSFOGLALÓ RENDSZER
DÉLUTÁN: ISMERKEDÉS KÉT, MAGYARORSZÁGON MŰKÖDŐ TOUROPERATORRAL: SUN&FUN, ETI
Két, Magyarországon működő kiemelt touroperator rendszereinek és kínálatának megismerése
Az utazásszervezők bemutatják a specialitásukat, működésüket, alap foglaló rendszereiket
- Általános bemutatás hogyan épül fel a foglalási rendszer
- Hogyan lehet használni
- Hogyan lehet keresni
- Keresés eredményeinek bemutatása és értelmezése
- Ajánlatok kiküldésének lehetőségei
- Foglalási lehetőségek, opciós foglalás, azonnali fix foglalás
- Egyéb kiegészítő hasznos funkciók bemutatása
-
ÜGYFÉLLEL/UTASSAL VALÓ SZEMÉLYES ÉS TELEFONOS KOMMUNIKÁCIÓS ISMERETEK - ELŐADÓ: TÓTHNÉ MÁRTON GABRIELLA
-Kommunikáció alapjai:
- Bevezetés
- Mielőtt az utast fogadjuk - Az utas kezelésben profi munkatárs
- Kommunikáció telefonon
- Kommunikáció e-mailben
- Személyes kommunikáció lépésről lépésre
-
Hóka Péterutazási irodai szakember, Miki Travel CEE Kft. ügyvezetője, a BGE egyetemi oktatóA BGE-n és a Corvinuson szereztem idegenforgalmi közgazdász diplomát, angolul , oroszul és németül kommunikálok.
1990-2008-ig a Chemol Travel (később Weco Travel) egyik alapítója, tulajdonosa és ügyvezetője voltam, 2001-től napjainkig pedig a japán tulajdonban lévő Miki Travel globalis wholesale B2B tour operator cég magyarországi, majd kelet-európai régiós vezetőjeként dolgozom.
2000 óta óraadóként, 2022 óta félállású mestertanárként tanítok angol és magyar nyelven is a BGE Idegenforgalmi karán. -
Suszter ZoltánSchuster Consulting System tulajdonosaTöbb mint 30 éve dolgozom a turizmus területén, különböző pozíciókban. 15 évet töltöttem a napi munkám mellett oktatással, 8 évig a Kodolányi János Főiskola óraadó tanára voltam. Az utóbbi években a saját utazási irodán digitális fejlesztésén dolgozom és segítek irodáknak a technológiai fejlődésben. Saját back office rendszert és értékesítés támogató rendszert fejlesztünk, mellyel gyorsabbá és hatékonyabbá tudjuk tenni a munkánkat.
Ma az utazók az online világban élnek és nekünk pedig ki kell tudnunk szolgálni őket!
A digitalizmus korát éljük és nem tehetünk úgy mintha ez ránk nem hatna és nem kellene ezt megtanulni.
-
Békefi Veronikaegyetemi oktatóEgész pályafutásomat egy rövid megszakítás kivételével az idegenforgalom területén töltöttem, többféle pozícióban. Emellett mindig foglalkoztam az oktatás gyakorlati kérdéseivel, akár mint rendszeres vagy időszakos oktató, illetve egyetemi gazdasági tanács tagjaként is. Jelenleg is részt veszek a turizmus-vendéglátás területén az oktatás átalakításában, törvényi előkészítésben.
Az általam vezetett Neckermann Kft. rendszeresen szervezett tréningeket, továbbképzéseket, s ez, valamint szakmánk szeretete inspirál arra, hogy ilyen kezdeményezésekben - a Turizmus területén - részt vegyek.
Az alapok felfrissítése, a tapasztalatok megosztása, a változások gyors követése, alkalmazása mind segíti a fejlődést, a siker elérését.
-
Tóthné Márton Gabriellatréner, a Kontakt Szervezetfejlesztő és Tanácsadó Kft ügyvezetőjeTréning és coaching módszerekkel oktatok több mint 20 éve, az élmény és erősség alapú fejlesztésben hiszek. A turizmus a szakterületem és szívügyem. A BGE-en Idegenforgalmi és szálloda szakon, majd a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetés és szervezés szakán végeztem közgazdászként. Innermetrix konzulensként a diagnosztika és az erősség alapú fejlesztés elkötelezett híve vagyok.
A képzés kedvezményes ára 170 000 Ft/fő+ÁFA, a teljes 220 000 Ft+ÁFA/fő helyett.
EARLY BIRD jelentkezés és 2025. december 15-ig történő befizetés esetén 150 000 Ft + ÁFA
MUISZ TAGOK FIGYELEM! A képzés kedvezményes ára a Magyar Utazási Irodák Szövetsége tagjainak 150 000 Ft+ÁFA/fő a teljes 220 000 Ft+ÁFA/fő helyett.
A kedvezményes árak igénybevételét a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Turizmus Akadémia Kft. biztosítja a turisztikai szakma minőségi megújulása érdekében.
A képzés minimum 8, maximum 14 fő részvételével indul.
A képzés jellegéből adódóan turisztikai oktatók, tanárok, trénerek jelentkezését nem tudjuk fogadni.
Jelentkezési határidő: 2026. január 25.