A program célja:
Ma már kizárólag minőségi szolgáltatások nyújtásával lehet versenyben maradni. Ezekhez pedig szakképzett szakemberekre van szükség, akik képesek a folyamatosan változó világhoz adaptálódni. Az utazási irodák komplex és izgalmas világa mind a digitális, mind a személyes értékesítést megköveteli az ott dolgozóktól, A képzés célja olyan naprakész, gyakorlatias, digitális és személyes kompetenciára fókuszáló tudásanyag átadása, amellyel elsajátításra kerülnek az utazási irodai értékesítés alapjai. A program célja emellett az is, hogy olyan ismeretekkel ruházza fel az utazási irodában dolgozni vágyókat utazási értékesítői pozícióban, hogy már a felvételkor alapvető tudással és ismeretekkel rendelkező kollégaként rögtön hasznos tagjai legyenek egy irodának. A már felvett, kezdő kollégáknak pedig olyan képzési platformot biztosítunk, ahol gyorsan betanulhatnak a munkakörbe.
Az utazási irodák olyan kollégákat kapnak így, akik tisztában vannak az utazási iroda működési folyamataival és a munka menetével, kiemelten az utak értékesítésére vonatkozóan, mindemellett alapvető földrajzi és rendszerhasználati ismeretekkel is rendelkeznek.
Kiket várunk a képzésre?
- Olyan, frissen felvett, kezdő utazási irodai értékesítők számára, akiknek munka közben kellene betanulniuk az adott munkakört megkívánó ismeretekbe, és ők is és munkaadóik is szeretnék felgyorsítani ezt a folyamatot.
- Olyan érdeklődőknek, akik szeretnének utazási irodában elhelyezkedni, és nem rendelkeznek a turizmus bármely területéről szaktudással, viszont kíváncsian és lelkesen keresik a lehetőséget, hogy utazási irodában tudjanak dolgozni.
- Olyan kollégák számára, akik valamikor tanulták a szakmát és úgy döntöttek, hogy visszatérnek az utazási irodai munkahelyek egyikére - számukra kiváló lehetőség ez a képzés az ismereteik felfrissítésére.
A részvétel feltétele: a képzésen való részvételnek nem előfeltétele korábbi turizmusban szerzett tapasztalat, azonban felhasználói szintű digitális ismeretek, mindemellett empatikus, az emberekhez való pozitív hozzáállás, logikai gondolkodás és terhelhetőség, valamint „multitasking” képességek birtokában javasoljuk csak a jelentkezést.
A képzési napok többségén saját laptop használata szükséges.
Miért érdemes rá jelentkezni?
Mert a képzés során a résztvevők:
Olyan tudáshoz jutnak hozzá kiváló turisztikai szakemberek által, amelyek segítenek beilleszkedni az utazási irodai értékesítési környezetbe. Megismerkednek a turizmus alapismereteivel, rövid betekintést kapnak az aktuális idegenforgalmi földrajz trendjeiről és ismeret anyagából, megismerkednek a modern turizmus digitális világának szereplőivel. Modern gondolkodásmódokat tanulnak, amik nélkülözhetetlenek az utazási irodai elhelyezkedéshez.
Mindemellett:
- olyan naprakész tudásra tesznek szert, amely előnyt jelent a napi munkában, a minőségi munka által nő az egyéni hatékonyság és bevételtermelő képesség, ezáltal a céges eredmények is
- ismereteket szereznek az utazási irodák által használt weboldalakkal és ajánlat küldési modulokkal, valamint az utazásszervezői foglalási rendszerekkel kapcsolatban
- kommunikációs alapismereteket szereznek, ami elengedhetetlen az utazási irodai napi munkában
- új, innovatív megoldásokkal gazdagodnak az utazási irodai értékesítésben és annak digitális gyakorlataiban
- gyors, kompakt, a gyakorlatban alkalmazható technikákat tanulnak a megfelelő utaskezelés érdekében
- olyan szakmai tudásanyagot, valamint eredményes végzés esetén tanúsítványt kapnak, amely releváns és presztízsértékű az utazási irodai munkaerőpiacon
- mindezt 7 alkalmas, heti egyszeri, a munkaidőbe jól beilleszthető személyes képzések során sajátíthatják el a szakma legjobbjaitól tanulva
- A más iparágból érkezők a tanúsítvány mellé nagy eséllyel állásajánlatot is kapnak, illetve a tanúsítvány komoly versenyelőnyt jelenthet számukra a későbbiek folyamán is
Előadóink: Hóka Péter, Békefi Veronika, Suszter Zoltán, Folt János, Tóthné Márton Gabriella és a magyar utazásszervezők részéről meghívott előadók
-
TURIZMUS ALAPISMERETEK, IDEGENFORGALMI FÖLDRAJZ - ELŐADÓK: HÓKA PÉTER , SUSZTER ZOLTÁN
-Bevezetés, alapozó ismeretek:
- A turizmus rendszere, turisztikai kereslet-kínálat, termék-vonzerő, trendek és fejlődési lehetőségek
- Turizmus trendek: Magyarországon, EU-ban, USA-ban
- Utazási vállalkozások kategóriái, üzletágai, utazásszervezés munkafolyamatok, utazási irodai munkakörök, működési feltételek- jogi, személyi és vagyoni, pénzügyi
- Szolgáltatási szerződések, utazási szerződés, jogviszonyok: felelősség, utasvédelem, panaszkezelés
- Nemzetközi utazásszervezés – kiutaztatás munkafolyamatok: értékesítés, számlázás, lebonyolítás, elszámolás, kiutazási folyamat dokumentumai
Idegenforgalmi földrajz:
- Utazási desztinációs földrajz
- Az időjárás, mint utazást befolyásoló tényező
- A repülőút, mint az utazási döntést befolyásoló tényező
- A buszos út, mint az utazási döntést befolyásoló tényező
-
ÉRTÉKESÍTÉSI CSATORNÁK, FÓKUSZBAN AZ ÉRTÉKESÍTÉS ONLINE TÉRBEN - ELŐADÓK: BÉKEFI VERONIKA, EGYETEMI OKTATÓ ÉS SUSZTER ZOLTÁN, SCHUSTER TRAVEL SYSTEM
-- Értékesítés alapismeretek: értékesítési csatornák, értékesítési rendszerek, utazásszervező, közvetítő, utas relációja, a személyes értékesítés, CRM rendszerek
-Digitális értékesítési folyamat átalakulása: OTA-k kialakulása, online értékesítési csatornák, online megoldások, weboldalak, értékesítési aggregátorok, árualap felépítése, keresési folyamatok, hirdetési rendszerek (Google, social media platformok, Big data)
-
RENDSZERISMERET 1. - UTAZÁSI ÉS SZÁLLODAI GYŰJTŐOLDALAK /UTAZÁSI PIACTEREK: TRAVELGATE ÉS GO GLOBAL
-Bevezetés és rendszer bemutatása
Alap tulajdonságok bemutatása, rendszer felépítésének megismerése
Ajánlat keresés lehetőségei
Ajánlat küldés lehetőségei a rendszerből
A modul célja, hogy a résztvevők olyan szinten sajátítsák el a rendszerek felépítését, hogy a képzés után önállóan képesek legyenek használni őket.
-
RENDSZERISMERET 2. - REPÜLŐJEGY KERESŐ OLDALAK ÉS NEMZETKÖZI UTAZÁSSZERVEZŐI RENDSZEREK
-Bevezetés és rendszer bemutatása
Alap tulajdonságok bemutatása rendszer felépítésének megismerése
Ajánlat keresés lehetőségei
Ajánlat küldés lehetőségei a rendszerből
A modul célja, hogy a résztvevők olyan szinten sajátítsák el a rendszerek felépítését, hogy a képzés után önállóan képesek legyenek használni őket. -
ISMERKEDÉS A MAGYARORSZÁGON MŰKÖDŐ TOUROPERATOROKKAL
-A Magyarországon működő kiemelt touroperatorok rendszereinek és kínálatának megismerése
Az utazásszervezők bemutatják a specialitásukat, működésüket, alap foglaló rendszereiket
- Általános bemutatás: hogyan épül fel a foglalási rendszer, hogyan lehet keresni
- Keresés eredményeinek bemutatása és értelmezése
- Ajánlatok kiküldésének lehetőségei
- Foglalási lehetőségek, opciós foglalás, azonnali fix foglalás
- Egyéb kiegészítő hasznos funkciók bemutatása
-
ÜGYVITELI SZOFTVEREK AZ UTAZÁSI IRODÁKBAN – ELŐADÓ: FOLT JÁNOS - ONLINE ALKALOM!
-Vállalatirányítási és speciális utazási irodai folyamatok és szoftver gyakorlati bemutatása -
ÜGYFÉLLEL/UTASSAL VALÓ SZEMÉLYES ÉS TELEFONOS KOMMUNIKÁCIÓS ISMERETEK - ELŐADÓ: TÓTHNÉ MÁRTON GABRIELLA, TRÉNER
-Kommunikáció alapjai:
- Bevezetés
- Mielőtt az utast fogadjuk - Az utas kezelésben profi munkatárs
- Kommunikáció telefonon
- Kommunikáció e-mailben
- Személyes kommunikáció lépésről lépésre
- Hóka Péterutazási irodai szakember, Miki Travel CEE Kft. ügyvezetője, a BGE egyetemi oktatóA BGE-n és a Corvinuson szereztem idegenforgalmi közgazdász diplomát, angolul , oroszul és németül kommunikálok.
1990-2008-ig a Chemol Travel (később Weco Travel) egyik alapítója, tulajdonosa és ügyvezetője voltam, 2001-től napjainkig pedig a japán tulajdonban lévő Miki Travel globalis wholesale B2B tour operator cég magyarországi, majd kelet-európai régiós vezetőjeként dolgozom.
2000 óta óraadóként, 2022 óta félállású mestertanárként tanítok angol és magyar nyelven is a BGE Idegenforgalmi karán. - Suszter ZoltánSchuster Consulting System tulajdonosaTöbb mint 30 éve dolgozom a turizmus területén, különböző pozíciókban. 15 évet töltöttem a napi munkám mellett oktatással, 8 évig a Kodolányi János Főiskola óraadó tanára voltam. Az utóbbi években a saját utazási irodán digitális fejlesztésén dolgozom és segítek irodáknak a technológiai fejlődésben. Saját back office rendszert és értékesítés támogató rendszert fejlesztünk, mellyel gyorsabbá és hatékonyabbá tudjuk tenni a munkánkat.
Ma az utazók az online világban élnek és nekünk pedig ki kell tudnunk szolgálni őket!
A digitalizmus korát éljük és nem tehetünk úgy mintha ez ránk nem hatna és nem kellene ezt megtanulni.
- Békefi Veronikaegyetemi oktatóEgész pályafutásomat egy rövid megszakítás kivételével az idegenforgalom területén töltöttem, többféle pozícióban. Emellett mindig foglalkoztam az oktatás gyakorlati kérdéseivel, akár mint rendszeres vagy időszakos oktató, illetve egyetemi gazdasági tanács tagjaként is. Jelenleg is részt veszek a turizmus-vendéglátás területén az oktatás átalakításában, törvényi előkészítésben.
Az általam vezetett Neckermann Kft. rendszeresen szervezett tréningeket, továbbképzéseket, s ez, valamint szakmánk szeretete inspirál arra, hogy ilyen kezdeményezésekben - a Turizmus területén - részt vegyek.
Az alapok felfrissítése, a tapasztalatok megosztása, a változások gyors követése, alkalmazása mind segíti a fejlődést, a siker elérését.
- Folt JánosFOLTnet Kft. tulajdonosa, Nagy Utazás 3 szoftver fejlesztőjeMár több, mint 30 éve foglalkozom utazási irodák számára készült ügyviteli rendszerek fejlesztésével. Ez alatt az idő alatt több száz partnerrel kerültem kapcsolatba, az egy fős kis viszonteladótól a nagy forgalmú országos hálózattal rendelkező cégig. A fejlesztések miatt az informatikai, ügyviteli, jogszabály ismereteimet folyamatosan kell frissítenem. Így tanácsadással is tudom támogatni az irodák hatékonyabb működését
A Nagy Utazás 3 rendszerünk jelenleg 110 irodában működik. - Tóthné Márton Gabriellatréner, a Kontakt Szervezetfejlesztő és Tanácsadó Kft ügyvezetőjeTréning és coaching módszerekkel oktatok több mint 20 éve, az élmény és erősség alapú fejlesztésben hiszek. A turizmus a szakterületem és szívügyem. A BGE-en Idegenforgalmi és szálloda szakon, majd a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetés és szervezés szakán végeztem közgazdászként. Innermetrix konzulensként a diagnosztika és az erősség alapú fejlesztés elkötelezett híve vagyok.
A képzés kedvezményes ára 190 000 Ft/fő+ÁFA, a teljes 250 000 Ft+ÁFA/fő helyett.
EARLY BIRD jelentkezés esetén (2025. január 15.): 170 000 Ft+ÁFA/fő a teljes 250 000 Ft+ÁFA/fő helyett.
MUISZ TAGOK FIGYELEM!
A képzés kedvezményes ára a Magyar Utazási Irodák Szövetsége tagjainak 170 000 Ft+ÁFA/fő a teljes 250 000 Ft+ÁFA/fő helyett.
EARLY BIRD jelentkezés esetén (2025. január 15.) a Magyar Utazási Irodák Szövetsége tagjainak: 150 000 Ft+ÁFA/fő a teljes 250 000 Ft+ÁFA/fő helyett.
A kedvezményes árak igénybevételét a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Turizmus Akadémia Kft. biztosítja a turisztikai szakma minőségi megújulása érdekében.
MUISZ EXTRA TÁMOGATÁS AZ EARLY BIRD ÁRAKBÓL:
A szabad kapacitás függvényében a MUISZ, a tanfolyam EARLY BIRD kedvezményes díjából további 51 000 Ft-ot átvállal.
Tagirodánként 1 fő jelentkezését tudjuk ezzel az extra kedvezménnyel fogadni. Helyek limitált számban érhetőek el, az első 10 jelentkező tagiroda részére. A támogatás feltétele a 99 000 Ft+ÁFA kedvezményes részvételi díj határidőre (legkésőbb 2025. január 15-ig) történő átutalása a Magyar Turizmus Akadémia díjbekérője alapján.
A képzés minimum 8 fő, maximum 14 fő részvételével indul.
A képzés jellegéből adódóan turisztikai oktatók, tanárok, trénerek jelentkezését nem tudjuk fogadni.
Jelentkezési határidő: 2025. február 15.
EARLY BIRD jelentkezési határidő: 2025. január 15.