Sokszor érezhetjük azt munkahelyi környezetben, hogy nem, vagy nehezen tudjuk kifejezni gondolatainkat, és még sokszor azokat is félreérti a másik fél. Az ilyen helyzetek többször vezethetnek érzelmileg megterhelő konfliktushelyzetekhez, vagy akár kommunikációs elszigetelődéshez. Ha Te is éreztél már így, hogy nehezen mondasz nemet, vagy többször kerülsz konfliktusba kollégáiddal, főnökeiddel, akkor érdemes megvizsgálni ennek okait, valamint lehetséges megoldásait. Tréningünk során elsajátíthatod azokat a technikákat, amelyeket akár már másnap tudsz alkalmazni, és ezáltal személyközi kapcsolataid azonnali javulásnak indulnak.
A program célja:
Képzésünk célja, hogy olyan kulcsokat adjon a hatékony kommunikációhoz és konfliktuskezeléshez, amellyel eredményesebbek leszünk a munkahelyi és magánéleti kapcsolatainkban egyaránt. Az önérvényesítő kommunikáció azon az egyensúlyon alapszik, hogy a saját igényeink, szükségleteink ismerete és kifejezése mellett értő figyelemmel vagyunk mások igényeire, szükségeleire, jogaira is. Ez a hozzáállás és módszertan mindenki számára elsajátítható, begyakorolható. Mindannyian megtanultunk már egyfajta konfliktuskezelési technikát, még az is, aki nem is érzékeli a konfliktust maga körül. Többnyire talán azért, mert ő a konfliktusok elkerülését választja.
Tudatos kommunikációval és konfliktuskezelési eszköztárral felvértezve nyitottabban és magabiztosabban - ámde erőszakmentesen - tudjuk felvállalni érdekeinket, véleményünket, és a már előre látható nehéz beszélgetéseket, a konfliktusokkal terhelt helyzeteket is.
Kinek szól?
Mindazoknak, akik gyakran érzik azt:
- hogy már megint nem értik, vagy nem veszik figyelembe, hogy mit is szeretnék....
- akik gyakran „belesodródnak” olyan konfliktushelyzetbe, amely érzelmileg is megterhelő,
- akik minden kérésre azonnal „igent-t” mondanak, holott érzik, hogy néha udvariasan „nem-et” kellett volna
- akik „harcolnak” a személyközi konfliktusaikban, vagy éppen megsértődnek,
- akik, úgy érzik, hogy jó konfliktuskezelőnek születni kell,
- akik nem értik, hogy miért kerülik el őket a barátaik, vagy kollégáik egy-egy kommunikációs helyzetben
Tehát mindenkinek, akik szeretnének fejlődni abban, hogyan legyenek együttműködő és hatékony „kommunikátorok”.
Miért érdemes rá jelentkezni?
- A képzésen olyan jól bevált technikákat tanulunk, melyek segítségével javíthatod az együttműködő kommunikációd, hatékonyabbá teheted az önérvényesítésedet, ami által nő az önbecsülésed és hitelesebbé válik a kommunikációd.
- Megtanulhatod, hogyan konfrontálódj „mesterfokon”, azaz hogyan tudsz valakit együttműködésre bírva szembesíteni a nem megfelelő viselkedésével.
- Megtanulhatod, hogyan mondjál határozottan mégis nagyon kedvesen „nemet”.
- A helyzetgyakorlatok segítségével kipróbálhatod a technikákat párban, vagy kiscsoportban, és védett környezetben kaphatsz őszinte visszajelzéseket arról, hogy hogyan hatott másokra az, amit és ahogyan mondtál.
- A nehéz téma ellenére is biztosan élvezni fogod a tanulást, a saját élmények erejét.
Program témakörei:
- Önérvényesítő, együttműködő kommunikáció a gyakorlatban
- Probléma versus konfliktus és ami mögötte van: a konfliktus kiváltó okai és körfolyamata
- Egyéni konfliktus kezelési stílusok – saját stílusunk beazonosítása
- Egyéni stílus fejlesztése 1. : Ha nem én vagyok a kezdeményező a kommunikációs helyzetben
- Egyéni stílus fejlesztése 2. : Ha én kezdeményezem a helyzetet: Konfliktus konstruktív kezdeményezése
Céges megrendelők figyelmébe: a képzés 8 fő felett belső képzési programként is igénybe vehető, kérem jelezzék igényüket a marosi.emese@turizmusakademia.hu e-mail címen.
A témához kapcsolódó egyéb képzéseink erre a linkre kattintva érhetőek el.
- Tóthné Márton GabriellatrénerTréning és coaching módszerekkel oktatok több mint 20 éve, az élmény és erősség alapú fejlesztésben hiszek. A turizmus a szakterületem és szívügyem. A BGE-en Idegenforgalmi és szálloda szakon, majd a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetés és szervezés szakán végeztem közgazdászként. Innermetrix konzulensként a diagnosztika és az erősség alapú fejlesztés elkötelezett híve vagyok.
- Szűcsné Szabó KatalintrénerHivatásom a szervezetek és az emberek fejlesztése. Szerencsés vagyok, mert az elmúlt húsz évben vezetőként is megtapasztalhattam a szervezetek, a HR rendszerek és a személyes kompetenciáik fejlesztésének kihívásait. Hiszek abban, hogy a produktivitás záloga az emberi tényező. 2012 óta támogatom trénerként és coachként a turisztikai szektor különböző területein a szolgáltatók vezetőit és munkatársait. Tanulmányaim mellett a vezetői gyakorlatom segít abban, hogy tréneri és coach feladataimat megalapozottan tudjam végezni. Arra törekszem, hogy folyamatosan tanuljak, fejlődjek, hiszen csak így tudom biztosítani, hogy ügyfeleim igényeire és kihívásaira a legmegfelelőbb megoldásokat nyújthassam.
A képzés kedvezményes ára MOST 25.000 Ft+Áfa/fő, a teljes, 35.000 Ft+Áfa/fő helyett.
A kedvezményes ár igénybevételét a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Turizmus Akadémia Kft. biztosítja 2023-ban, a turisztikai szakma támogatása érdekében.
A képzés minimum 6 fő részvételével indul.
Jelentkezési határidő: 2023. december 1.
Céges megrendelők figyelmébe: a képzés 8 fő felett belső képzési programként is igénybe vehető, kérem jelezzék igényüket a marosi.emese@turizmusakademia.hu e-mail címen.