Tourinform Plusz - Emelt szintű lokális turizmus szervezés a gyakorlatban

12+ 3 alkalmas, 85 órás gyakorlatorientált képzés személyesen és online - Budapesten, illetve további vidéki gyakorlati helyszíneken
15 alkalom, 2023. november 15. - 2024. május 17.
Napok: november 15. | november 29. | december 13. | december 14. | január 10. | január 17. | február 2. | február 6. | február 7. | február 20. | március 6. | március 27. | április 17. | április 29. | május 17.
Képzés formája
online és személyes
Helyszín: Budapest, Magyar Turizmus Akadémia képzési központja

A program célja


Olyan lokális szinten turizmusban dolgozó, elsősorban Tourinformban dolgozó munkatársak képzése, akik a képzés eredményeként az elsajátított elméleti és gyakorlati ismereteik birtokában, valamint megszerzett készségeik révén képesek komplex szemlélettel helyi turisztikai ügyekben szakmai álláspontot kialakítani, a turisztikai fejlesztéseket, marketing munkát szakmai tanácsadói szemmel támogatni, a mindennapos Tourinform munka reputációját a településükön emelni, ezáltal az iroda közösségszervezési és városmarketing feladatait hatékonyabban ellátni – ezzel biztosítva az országos és desztinációs szintű turisztikai stratégiák lokális szintre történő adaptációját.

A képzés során első kézből kerül interpretálásra a hazai turizmusirányítás aktuális desztinációs szemlélete a legfrissebb kutatásokkal, a rendelkezésre álló adatok és azok elemzésének gyakorlati szintű alkalmazásával. Minden téma lokális szintű kapcsolódásokon keresztül kerül feldolgozásra, legyen az termékstratégia, városmarketing, NTAK iránytű, lokális kínálat elemzése és fejlesztési potenciálok beazonosítása, keresletelemzés stb.

A 12+3 alkalmas felnőttképzés keretében folytatott tudásátadással a résztvevők naprakész, gyakorlati és azonnal hasznosítható tudással gazdagodnak. A képzés remek lehetőséget kínál a helyi turisztikai szolgáltatókkal való szakmai kapcsolat megújítására, a település vezetését támogató turisztikai tanácsadói munka kialakítására, frissítésére.

Kiket várunk a képzésre?

A képzés célcsoportja elsősorban a Tourinform hálózatban dolgozó munkatársak, vagy település szintű turizmusszervezésért felelős, jelenleg is turizmusban dolgozó érdeklődők.

Fő célcsoportunk:

  • a Tourinformokban dolgozók, irodavezetők és munkatársak, akik bővíteni szeretnék szakmai tudásukat, 
  • a helyi vagy térségi TDM-ek, turisztikai egyesületek kollégái, akik megerősíteni szeretnék ismereteiket, hatékonyabbá tennék a turisztikai fejlesztési és értékesítési folyamatokat,
  • önkormányzatok turisztikai referensei, előadói, önkormányzati intézmények elkötelezett turisztikai munkatársai, akik napi szinten foglalkoznak a település vendégfogadási feltételeinek javításával,
  • felsőoktatásban tanuló végzős turizmus-vendéglátás-szálloda szakos hallgatók, akik a desztinációmenedzsment területen kívánnak elhelyezkedni.  

A részvétel feltétele: turisztikai szakmai tapasztalat vagy felsőfokú turisztikai tanulmányok esetén min. 3 lezárt tanév megléte

Miért érdemes rá jelentkezni? Mert a képzés elvégzésével a résztvevők:

  • naprakész, gyakorlati és azonnal hasznosítható tudással gazdagodnak, melyhez a Magyar Turizmus Akadémia tanúsítványát is megkapják,
  • a Tourinform irodavezetői munkakörhöz szükséges végzettséggel egyenértékű tanúsítványt kapnak,
  • a desztinációs szemlélet lokális alkalmazásával esélyt kapnak a helyi turizmus újragondolására,
  • hatékonyan bevonhatóak a lokális turizmusszervezésbe, személyes, szakmai tanácsadóként működhetnek a helyi turisztikai ügyek, problémák kezelésébe,
  • képesek lehetnek a szolgáltatói kapcsolatok aktivizálására,
  • segíthetik a település újra-pozícionálását a turizmus piacán,
  • önismereti, kommunikációs és vezetői tudásuk birtokában sikeresebb érdekérvényesítővé válhatnak
  • szakmai kapcsolatokat építhetnek.

A 3 gyakorlati nap dátuma még nem végleges, a tervezett időszakok:

1. nap gödöllői Tourinform iroda január 29-i héten

2. nap balatonföldvári Tourinform iroda április 29-i héten

3. nap bükfürdői Tourinform iroda május 13-i héten

 

A képzés oktatói

A képzési program oktatói mind kiemelkedő elméleti tudással és sok éves munkatapasztalattal rendelkeznek a turizmusfejlesztés, a turizmuskutatás és adatelemzés, a marketing és értékesítés, a személyes kommunikációs és vezetői tréningek, a digitális kommunikáció területeteken.  

Az oktatók:

  • napi szinten foglalkoznak a hazai turizmusirányítás kérdéseivel,
  • elmélyült ismeretekkel rendelkeznek a turizmusszervezést megalapozó tárgykörökről;
  • biztos képzési (felnőttképzési) módszertani ismeretekkel és képeségekkel rendelkeznek;
  • tanulásra alkalmas légkört tudnak teremteni; 
  • gyakorlati segítséget, tanácsot tudnak adni a lokális turisztikai ügyek vizsgálatában.
  • Desztinációs szemlélet - haladó turisztikai alapismeretekkel - személyes képzési nap

    -
    1. Az utazási döntést befolyásoló tényezők. A desztinációs szemlélet szükségessége, mint a nemzetközi bővülés kulcsa. A desztinációlehatárolás módszertana. A desztinációk teljesítményének mérése és összefüggései. A hazai turisztikai kínálat vonzerőleltára, a nemzetközi értékesíthetőség kérdései.
    2. Az ágazati folyamatok feltérképezése, megértése, a világtrendek és azok hatásainak vizsgálata kulcsfontosságú feladatként jelentkezik az ágazati szereplőknél a mai felgyorsult világban. E kérdések megválaszolásához ismernünk kell a hagyományos statisztikai, piackutatási módszereket, valamint a legújabb adatgyűjtési és adatfeldolgozási módszereket, technológiákat is. Az óra során a piaci verseny kulcselemei kerülnek górcső alá, mint az adatokhoz, információkhoz való hozzáférés, ezek értelmezése és kontextusba helyezése.
    3. Szálláshelyfejlesztési döntéshozatal adatok alapján konkrét desztináció példáján, módszertani segédletekkel, adatforrások használatával, keresztpromóciós elemzésekkel, gyakorlatias szempontrendszerekkel.
  • Márkázás - személyes képzési nap

    -
    1. Márka belföldön és külföldön. Térségi márkacsalád. Brandbook készítésének folyamata. Országos marketing kommunikáció.
    2. Márkázási kérdések, elméletek, nemzetközi és hazai városmárkák.
  • Gyakorlati nap - Gödöllő

    -
    A gyakorlati napra előzetes beosztás alapján, február 2. napján kerül sor.
  • Turisztikai termékek - online képzési nap

    -
    1. Aktív turizmus
    2. Egészségturizmus
    A képzésben az egészségturizmus bemutatása mellett a az egészségturizmus, mint termék értékelése, a gyógyhelyek és fürdővárosok szerepének bemutatása, területi jellemzői kerülnek fő fókuszba.
  • Szolgáltatás és minőség - online képzési nap

    -
    1. Elméleti betekintés a Magyarország Kincsei ernyővédjegy attrakcióminősítési folyamataiba és követelményeibe (strandok, fürdők, gyógyhelyek, várak, kastélyok kategóriákban), valamint a szálláshelyminősítés aktuális kihívásaiba.
    2. Gyakorlati betekintés a Magyarország Kincsei ernyővédjegy attrakcióminősítési folyamataiba és követelményeibe (strandok, fürdők, gyógyhelyek, várak, kastélyok kategóriákban), valamint a szálláshelyminősítés aktuális kihívásaiba.
  • Digitális hatékonyság növelés - személyes képzési nap

    -
    1. A digitális jelenlét fontossága, trendek, értékelési szempontok, online látogatói útvonal és elakadási pontjai. Gyakorlati útmutató a kampánytervezéshez és lebonyolításhoz Google és social platformokon, AI-alapú eszközök a marketingtevékenységekben.
    2. A digitális jelenlét fontossága, trendek, értékelési szempontok, online látogatói útvonal és elakadási pontjai. Gyakorlati útmutató a kampánytervezéshez és lebonyolításhoz Google és social platformokon, AI-alapú eszközök a marketingtevékenységekben.
  • A Tourinformok szerepe a lokális turizmusszervezésben - Kutatásmódszertan - személyes képzési nap

    -
    1. A Tourinform munka éves ciklusai. Az érdekérvényesítés a szolgáltatók és a településvezetők körében. Adatbázis kezelés. GDPR kérdések. Kapcsolattartási platformok. Az eddig tanultak Tourinformra szabása.
    2. Kutatásmódszertan: Kik, honnan és miért érkeznek hozzánk? Talán ezek a turizmus legizgalmasabb kérdései, amelyek megválaszolására számos módszertani gyakorlat, praktika létezik. Ezekbe nyújtunk betekintést, vagyis hogyan készítsünk egy minikutatást a településünkre, térségünkre, miként készítsük azt elő, hogyan szerkesszünk és elemezzünk egy kérdőíves felmérést, vagy szakmai interjút. A kvalitatív módszerek ugyanis mélyebb betekintést adnak a számok mögötti tartalomba, így egy megfelelően
  • Profi kommunikáció - személyes képzési nap

    -
    Személyiségtipológiai alapok, viselkedéstípusra szabott kommunikáció turistával és munkatársakkal, Nehéz helyzetek kezelése, konfliktus és panaszkezelés a gyakorlatban
  • Vezetői készségek fejlesztése - személyes képzési nap

    -
    Egyének és csapatok vezetése (vezetői funkciók, stílusok és vezetői kommunikáció funkciói, szituatív vezetés jellegzetességei egyének és csoportok vezetésénél), Tárgyalástechnika, érdekérvényesítés.
  • Gyakorlati nap - Balatonföldvár

    -
    A gyakorlati napra előzetes beosztás alapján, az április 29-i héten valamelyik hétköznap fog sor kerülni.
  • Gyakorlati nap - Bükfürdő

    -
    A gyakorlati napra előzetes beosztás alapján, a május 13-i héten valamelyik hétköznap fog sor kerülni.
Előadó(k)
  • Molnár Anita
    Anita turizmus-fejlesztési és turizmus-marketing szakember. 2000 óta dolgozik az állami turisztikai marketing szervezetben. Éveken át vezette az MTÜ Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatóságát, majd az Észak-magyarországi Regionális Marketing igazgatóságát is. Kulcs szerepe volt a Tisza-tó turisztikai pozícionálásában, majd az új, térségi desztinációs rendszert megalapozó tervezési logika és módszertan kidolgozásában, a desztinációk kialakításában. Rendszeresen oktat, előadásokat tart, vizsgáztat a turisztikai felsőoktatásban. Jelenleg az MTÜ-ben a Tourinform hálózat koordinációjáért felelős irodát vezeti. A képzésben a turisztikai trendek és piaci ismeretek, a márka-stratégia és márka-kommunikáció témáinak oktatója.
  • Kabály Zsolt
    Zsolt közgazdász, szálloda- és vendéglátóipari szakközgazdász, turisztikai desztináció menedzser. Jelenleg az MTÜ cégcsoportban szenior szakértőként dolgozik, részt vett a térségi desztinációs rendszert megalapozó tervezési logika és módszertan kidolgozásában, a desztinációk lehatárolásában, valamint a Tourinform márka megújításában, a hálózat minőségbiztosítási rendszerének kialakításában. A turisztikai területen töltött több, mint húsz évben szakmai tapasztalatot, piaci ismereteket szállodaigazgatóként és turisztikai desztináció menedzserként is gyűjtött. A képzésben a Szálláshelyfejlesztések kérdései és módszertana a turisztikai térségekben, valamint a Digitális hatékonyság növelés témáinak oktatója.
  • Papp-Váry Árpád
    Árpád a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) habilitált egyetemi docense, a marketing mesterszak felelőse. A Soproni Egyetemen a Közgazdaságtudományi Doktori Iskolában a Marketing és Turizmus program vezetője, a kecskeméti Neumann János Egyetemen pedig a Gazdaságföldrajzi és Településmarketing Tudásközpont senior kutatója. Országmárkázással és városmárkázással mintegy húsz éve foglalkozik, két könyve és száz feletti cikke jelent meg a témában. Branding tanácsadóként több megyei jogú város marketingjét segítette, a Magyar Multi Program által minősített szakértő márka- és arculatépítés területén. Az Országos Városmarketing Díj társ-zsűrielnöke, a városmarketing gyémánt oklevelek átadója. Társadalmi munkában a Magyar Marketing Szövetség alelnöke, immár három cikluson át, 2013 óta folyamatosan. A képzés során a márkaépítéshez kapcsolódó területekről mesél majd, széleskörű elméleti ismereteire és gyakorlati tapasztalataira alapozva.
  • Czene Eszter
    Eszter 2017-ben csatlakozott a Magyar Turisztikai Ügynökség kutatási területéhez, ahol számos turisztikai projektet menedzselt az elmúlt hat évben, elemzésekkel és piackutatásokkal segítette a szektor fejlődését. Részt vett a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 és a Turizmus 2.0 dokumentum kidolgozásában, valamint közreműködött a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) bevezetésében. Jelenleg a magyar turizmuságazat stratégiájának egyik legfontosabb pillérén, az adatvezérelt turizmusirányítás megvalósításán dolgozik kutatási programigazgatóként. A képzésben az aktuális turisztikai trendek, a gyakorlati adatfelhasználás és adatelemzés témáinak oktatója.
  • Dr. Váradi Zsuzsanna
    Zsuzsanna geográfusként és kutatóként a térbeli-földrajzi szemléletre, izgalmas turizmusszakmai kérdések megválaszolására helyezi a hangsúlyt, amelyhez nélkülözhetetlen a megfelelő kvalitatív és kvantitatív kutatásmódszertani háttér ismerete. 2017 óta az Magyar Turisztikai Ügynökségben dolgozik, kutatások és elemzések megvalósításában, innovatív módszerek kialakításában vesz részt. A képzés során abban segíti a résztvevőket, hogy miként tudnak saját kutatásokat megvalósítani, elemezni, ezáltal saját desztinációjukat és vendégkörüket jobban megismerni.
  • H. Horváth Orsolya
    Idegenforgalmi és régiófejlesztő szakközgazdász, közel 20 éves tapasztalattal különböző turisztikai területeken. Munkái elsősorban desztinációs szemléletű turizmusfejlesztésre és a turisztikai szereplők – szálláshelyek, attrakciók, vendéglátóegységek, önkormányzatok és civilek – közötti együttműködés erősítésére és a minőség javítására irányultak. 2007 – 2020 között Hévíz város turizmusfejlesztését és kommunikációját koordinálta és vezette, miközben aktív szerepet vállalt a regionális és országos szakmai szervezetek munkájában is. Turisztikai és marketing tanácsadóként továbbra is közösségi célok elérésében segíti partnereit – civil szervezeteket, kisvállalkozókat, attrakciókat. A Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület csapatába 2022-ben csatlakozott, szálláshely auditorként és attrakcióminősítési szakértőként, melynek keretében részt vett a Magyarország Kincsei ernyővédjegyrendszer elindításában is.
  • Juhász Szabolcs
    Szabolcs 2016 óta a Magyar Turisztikai Ügynökség munkatársa, jelenlegi pozíciója turizmus szakmai igazgató. Szerepe volt a turizmus stratégia megalkotásában, részt vett a hazai és közösségi forrásból megvalósult turisztikai fejlesztések előkészítésében, továbbá a turisztikai térségek létrehozásában. Fő szakterülete az egészségturizmus. Az MTÜ-t megelőző időszakban 6 éven keresztül vezette az Aquaworld Resort Budapest fürdőegységét, ezzel párhuzamosan pedig a Magyar Fürdőszövetség főtitkári pozícióját is betöltötte. Szakmai pályafutását idegenvezetőként, utazási irodában munkatársként majd turisztikai projektek előkészítéséhez kapcsolódó tanácsadói tevékenység ellátásával kezdte. Elkötelezett a hazai fürdőkultúra hagyományainak fenntartása iránt és célja, hogy a hazai gyógyfürdők nemzetközi szinten is értelmezhető vonzerővé válhassanak.

A képzés kedvezményes ára MOST 130.000 Ft+Áfa/fő, a teljes, 290.000,- Ft+ Áfa/fő helyett.

 

A kedvezményes ár igénybevételét a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Turizmus Akadémia Kft. biztosítja 2023-ban, a turisztikai szakma minőségi megújulása érdekében.

 

A képzés minimum 10, maximum 15 fő jelentkezése esetén tudjuk elindítani.

 

Jelentkezési határidő: 2023. október 31.

 

Figyelem! A jelentkezésnél kérjük mérlegelni: a 12 + 3 alkalmas képzés egymásra épülő modulokból épül fel: a személyes alkalmak havonta átlagosan kettő, szerdai (esetenként keddi) napot, az online órák két egymást követő napot vesznek igénybe.

 

A Felnőttképzési törvény értelmében a képzés végén tanúsítványt kapnak a résztvevők. A tanúsítvány kiállításának feltétele, hogy a résztvevők számára megengedett hiányzás mértéke ne haladja meg: az elméleti napok esetén összesen a legfeljebb 20 órát, valamint a gyakorlati napok esetében (2024. január 29-i héten, április 29-i héten, május 13-i héten 1-1 nap) a 2 alkalmat.

 

    Jelentkezés
    Résztvevő adatai
    CAPTCHA

    Cím

    1011 Budapest, Magyar Turizmus Akadémia képzési központja , Székely utca 2-4.

    Szeretne mielőbb értesülni aktuális képzéseinkről?

    A feliratkozó e-mail cím
    Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként kaphassa kézhez legújabb képzési ajánlatainkat, friss tanulmányainkat!