A program célja:
A program célja, hogy megismertesse a résztvevőket az Innermetrix DISC személyiségtipológia szerinti vendégtípusokkal, valamint ez alapján megtanítsa a résztvevőket a vendég viselkedés típusának megfelelő ideális panaszkezelési technikákra. További cél, hogy a résztvevők megismerjenek olyan módszereket, amelyek segítségével felismerik a panasz különböző formáit, eredményesen kezelik a feszült, nehéz helyzeteket, megfelelően reagálnak a vendég visszajelzéseire, sérelmeire, ezáltal elkerülik a konfliktus és a konfliktus okozta stressz kialakulását.
A tréning részeként a résztvevők saját Innermetrix DISC személyiségelemzést és magyarázatot kapnak magyar nyelven, mely segít nekik sokkal tudatosabb, együttműködőbb kommunikációt kialakítani a vendégekkel.
Figyelem! A tréning első része magyar nyelven, második része angol nyelven zajlik.
Kinek szól:
Vendégkapcsolati munkakörökben dolgozó munkatársaknak, akik munkájuk során külföldi vendégekkel közvetlenül, személyesen kerülnek kapcsolatba és a mindennapi munkájuk során kihívást jelent a vendégek visszajelzéseinek, sérelmeinek, panaszainak hatékony kezelése.
Miért érdemes rá jelentkezni? Mert a tréning elvégzését követően a résztvevők
- a saját - több mint 20 oldalas - személyes DISC elemzés segítségével sokkal tudatosabban fognak építeni saját erősségeikre a vendéggel való kommunikáció során
- képesek lesznek felismerni és megkülönböztetni a viselkedés alapján az eltérő vendégtípusokat
- képessé válnak különbséget tenni a panasz megnyilvánulási formái között és megfelelően kezelni azokat,
- tisztában lesznek azzal, mi állhat a panasz hátterében, mi a vendég elvárása a panasz különböző típusai esetében
- képesek lesznek a vendég viselkedés típusának megfelelően kezelni a reklamációs helyzetet és a vendég viselkedésének megfelelően kommunikálni
- tudni fogják mi a helyes reakció vendégpanasz esetében, olyan technikákat ismerhetnek meg és gyakorolhatnak be, amelyek segítségével jobban megérthetik a panaszt, és eredményesen kezelhetik azt,
- olyan módszereket tanulhatnak, amelyek segítenek elkerülni a konfliktus kialakulását, mérsékelhetik a már meglévő konfliktusok káros hatását, ezáltal kevesebb stresszt, nyomást élhetnek meg a napi munkájuk során.
A program témái:
- Személyiségtipológiai alapok – Innermetrix DISC személyiségelemzés, saját elemzések értelmezése (magyar nyelven)
- Vendégtípusok és jellemzőik az Innermetrix DISC személyiségdiagnosztikai modell bemutatása által (magyar nyelven)
- Hogyan tudjuk beazonosítani a vendég típusát?
- Viselkedés típusra illesztett kommunikáció – Mire figyeljünk és mit kerüljünk el a kommunikáció során, ha sikerült azonosítani a viselkedés típust? Milyen látható, felismerhető jellemzői vannak? (pl.: tekintet, testtartás, kézfogás, hangerő, tempó)
- Kérdésfeltevés: Milyen típusú kérdések foglalkoztatják? (Pl. egy új helyzetnél, problémánál)
- Mit alkalmazzunk és mit kerüljünk a kommunikációban az egyes típusoknál?
- Panaszkezelés a gyakorlatban (angol nyelven)
- Ha a vendég panaszkodik - a visszajelzés fogalma, típusai, teendők (angol nyelven)
- A hatékony panaszkezelés módszerei (angol nyelven)
- A meghallgatás és megértés – értő figyelem és megértés megerősítésének technikája a gyakorlatban
- Teendők és viselkedés jogos és jogtalan panasz esetén
- A panaszkezelés menete lépésről lépésre
- Hogyan kezeljük a vendégtípusnak megfelelően problémás helyzeteket, reklamációt? Mire figyeljünk az egyes vendégtípusok esetén? Mire fókuszálnak a különböző viselkedés típusok problémás/panaszos helyzetben? (angol nyelven)
- Vendégtípusra szabott "Kommunikációs kisokos panaszkezelésre" összeállítása (angol nyelven)
- Helyzetgyakorlatok a vendégtípusra szabott kommunikációs helyzetekre (angol nyelven)
Céges megrendelők figyelmébe: a képzés 8 fő felett belső képzési programként is igénybe vehető, kérem jelezzék igényüket a marosi.emese@turizmusakademia.hu e-mail címen.
A témához kapcsolódó egyéb képzéseink erre a linkre kattintva érhetőek el.
- Szűcs BarbaraPszichológusi képesítésem és az egészségügyben szerzett klinikai gyakorlatom, valamint multinacionális vállalatoknál (GE, Johsnon Controls) HR-esként szerzett munkatapasztalatom mellett az egyetemi éveim alatt a front office területen szerzett szakmai tapasztalat is támogat abban, hogy gyakorlati képzést nyújtsak a területen.
Mindig is foglalkoztatott az emberi viselkedés, és a mögötte álló tényezők. Tudatában lenni annak, hogy hogyan hatunk egymásra óriási segítséget jelenthet a problémák kezelésében, és a nehéz helyzetek megoldásában.
Megfelelő önismerettel és a viselkedési erősségeinkre épített kommunikációs technikákkal csökkenthetjük a vendégpanaszokból és a nehéz helyzetekből eredő stresszt és képessé válhatunk a jó megoldások megtalálására és eredményes kommunikálására.
Kiváló eszköznek tartom az Innermetrix mérőeszközeit, így elvégeztem az IMX konzulens képzést is.
A képzés kedvezményes ára MOST 45.000 Ft+Áfa/fő, a teljes, 75.000 Ft+Áfa/fő helyett.
A kedvezményes ár igénybevételét a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Turizmus Akadémia Kft. biztosítja 2023-ban, a turisztikai szakma támogatása érdekében.
Minimum 2 fő befizetése esetén további 10% kedvezményt biztosítunk a képzés támogatott árából!
Ha szeretné a VENDÉGTÍPUSRA SZABOTT PROFI PANASZKEZELÉS képzésünket magyar nyelven is elvégezni, a 2. képzés részvételi díja csak 30 000 Ft + ÁFA/fő, hiszen rendelkezik már Innermetrix Disc elemzéssel!
A képzés minimum 6 fő részvételével indul.
Jelentkezési határidő: 2024. március 4.
Céges megrendelők figyelmébe: a képzés 8 fő felett belső képzési programként is igénybe vehető, kérem jelezzék igényüket a marosi.emese@turizmusakademia.hu e-mail címen.