A szállodai értékesítés mára túlmutat a klasszikus sales-funkciókon: komplex tudást, üzleti gondolkodást, együttműködést és stratégiai rálátást igényel. A sikerhez nem elég jó ajánlatot írni vagy egy megbeszélést profin levezényelni – érteni kell a számokat, a folyamatokat, a piaci dinamikát és a szállodán belüli működést is. Ez a képzés olyan értékesítéssel foglalkozó kollégáknak és vezetőknek szól, akik szeretnék jobban átlátni saját szerepüket a szálloda működésében, tudatosabban kezelni a napi és stratégiai feladataikat, és fejlődni mind szakmai, mind vezetői szempontból. Kiemelten hasznos azoknak, akik a jövőben vezetői szerepkörre készülnek.
-
Az értékesítési vezető és a csapat, a napi munka irányítása - oktató: Parti János
-• Mire fókuszálj? Az értékesítési vezető tíz legfontosabb stratégiai és napi feladata
• A csapatfelépítés szempontjai – proaktív, reaktív és támogató szerepek, felelősségek és kvalitások
• Vezetés és motiváció: az ösztönzés és elismerés formái
• A vezetői példamutatás, kommunikáció és a meeting kultúra
• Együttműködés társrészlegekkel, tipikus konfliktusok és azok feloldása
• Marketing az értékesítésben: szállodai arculat az értékesítésben, weboldal, social media alapvető összefüggések
-
Tervezés és döntéshozatal : nélkülözhetetlen riportok, előrejelzések - oktató: Parti János
-• Áttekintés a piaci szegmensekről és az elsődleges információkról. Napi, heti, havi riportok és előrejelzések
• A versenyhelyzet elemzése. Az STR report értelmezése, piaci pozicionálás és a versenytársfigyelés
• Az értékesítési stratégia és az éves üzleti terv kialakítása
• Az akcióterv felépítése és megvalósításának irányítása
• Az értékesítés és revenue management kapcsolata, árazási alapok
-
A proaktív és a reaktív értékesítés, partnerszerzés és megtartás - oktató: Parti János
-• Proaktív értékesítés: új és meglévő üzletek megtartása, egyéni találkozók, vásári részvételek, social media, personal branding
• A szállodabejárások és prezentációk lélektana
• A reaktív értékesítés folyamata: a csoport és rendezvényértékesítés gyakorlata
• Árajánlatok és szerződések tartalmi elemei
-
Ügyféltípusok és tárgyalástechnika - oktató: Bacsi Krisztina
-• DISC ügyféltípusok a szállodaiparban
• Tárgyalástechnika ügyféltípusokra szabva: bizalomépítés, igényfelmérés, meggyőzési technikák, kifogáskezelés
- Parti JánosÉrtékesítési és disztribúciós igazgató, Budapest Marriott HotelTöbb mint 25 éve dolgozik a szállodai értékesítés és marketing területén. Pályafutását gyakornokként kezdte, majd előbb értékesítői, később vezetői pozíciókat töltött be a Marriott, az Accor, a Danubius, illetve a Kempinski szállodáiban. Jelenleg két budapesti Marriott hotel értékesítési tevékenységét irányítja. Munkáját a gyakorlati megközelítés, a piac alapos ismerete, a partneri szemlélet és az emberközpontú vezetés jellemzi. A közel három évtized alatt szerzett tapasztalatait örömmel osztja meg mindazokkal, akik hosszú távon is elköteleződést éreznek a szállodai értékesítés különleges és egyedi világa iránt. Trénerként azokra a mindennapi kihívásokra mutat megoldásokat, amelyekkel ő maga is nap mint nap szembesül. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének munkáját évek óta aktívan támogatja, 2021 óta pedig tagja az Év Fiatal Szállodása díj szakmai zsűrijének. Korábban a Kempinski Europe az év értékesítési és marketing igazgatójaként ismerte el munkáját – ő azonban a legnagyobb sikernek azt tartja, ha hozzájárulhat mások szakmai kiteljesedéséhez.
- Bacsi Krisztinaszakmai vezető, Business, sales & karrier coachBacsi Krisztina a Magyar Turizmus Akadémia Kft. szakmai vezetője, business coach, tréner és okleveles személyiségdiagnosztikai tanácsadó. Pályáját a szállodaiparban kezdte, közel 25 éven át értékesítéssel foglalkozott, több éven át felsővezetőként egy nemzetközi tulajdonú szállodaláncnál. Későbbiekben a MaReSz (Magyarországi Rendezvényszervezők és – szolgáltatók Szövetsége) főtitkáraként teljes rálátása volt a szakmára, több rendezvény és oktatás bevezetése kapcsolódik a nevéhez a szövetség életében. Képzési szakterülete a rendezvények értékesítése, az ügyféligények feltérképezése, az ügyfelekre szabott profi prezentációk tartalmi és design elemeinek oktatása. Emellett kiemelten fontosnak tartja a vezetők fejlesztését, a vezetői önismeret és hatékonyságfejlesztési képzések és egyéni coaching ülések által.
A képzés kedvezményes ára MOST 120 000 Ft+Áfa/fő, a teljes, 150 000 Ft+Áfa/fő helyett.
A kedvezményes ár igénybevételét a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány és a Magyar Turizmus Akadémia Kft. biztosítja 2025-ben is, a turisztikai szakma támogatása érdekében.
A képzést minimum 6 fő részvételével indítjuk.
Jelentkezési határidő: 2025. október 30.